Telefoonnummers praktijk:
J. de Boer: 058 - 256 13 37
T. Hoekstra: 058 - 256 28 62
J.W. Wijnstra: 058 - 256 12 91

Onze praktijk is iedere werkdag geopend tussen 8.00 - 17.00 uur.

Spoed buiten openingstijden: Dokterswacht Friesland
Dokterswacht is er voor spoedeisende huisartsenzorg in de avond, nacht, het weekend en op feestdagen. Op www.dokterswacht.nl ziet u hoe u geholpen kunt worden. Ook vindt u daar het nieuwe telefoonnummer (zonder extra belkosten) van Dokterswacht.

Heb je een medische spoedvraag die niet kan wachten tot de volgende werkdag?
Beantwoord de vragen op www.dokterswacht.nl.
Krijg binnen 1 minuut deskundig advies.
Zo nodig word je direct teruggebeld.

Is er geen sprake van spoed, dan kunt u wachten totdat onze praktijk weer geopend is om een afspraak te maken. Bij twijfel kunt u eerst kijken op www.thuisarts.nl voor betrouwbare adviezen.

Een levensbedreigende situatie? Bel 112.


Telefonische bereikbaarheid
Voor spoedgevallen zijn wij bereikbaar tussen 8.00 - 17.00 uur (ma. t/m vr.).

Belt u de praktijk voor het maken van een afspraak? Doe dit bij voorkeur tussen 8.00 - 10.00 uur, er is op dat moment extra bezetting aan de telefoon, zodat er een korte wachttijd is.

Belt u de praktijk tussen 12.30 - 13.30 uur? De assistentes hebben lunchpauze en zijn zowel in de apotheek als bij de telefoon minder goed bezet dan u van ons wenst. Belt u bij voorkeur na 13.30 uur.

Belt u de praktijk tussen 16.00 - 17.00 uur? Graag alleen voor dringende zaken die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag.


Moet ik naar de dokter?

Bepaal binnen 1 minuut of u naar de dokter moet via: www.moetiknaardedokter.nl

Moet ik naar de dokter? kan op basis van uw leeftijd, geslacht en symptomen bepalen of en zo ja, wanneer u naar de dokter moet. Makkelijk, veilig en snel. De vragen en adviezen van Moet ik naar de dokter? zijn gebaseerd op de geldende medische standaarden en protocollen.

Huisartsenmaatschap Trynwalden
Frisiastate 1 9062 GX Oentsjerk

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.